Przejdź do treści forum

Pierwsze w Polsce forum medyczne dla kobiet :) poruszamy tematy które interesują w największym stopniu kobiety. Dołącz do naszej społeczności i poznaj wypowiedzi kobiet odnośnie problemów zdrowotnych które być może dotyczą także Ciebie.


Dodaj nową odpowiedź

Dodaj nową odpowiedź

Dodaj odpowiedź

Możesz używać: BBCode Obrazki Emotikonki

Wszystkie pola oznaczone %s muszą zostać wypełnione.

Wymagane dane do wprowadzenia dla gości


Wymagana informacja

Podgląd tematu (najnowsze pierwsze)

4

Taka ilość błonnika jaką opisujesz jest wystarczająca do normalnego funkcjonowania. To znaczy bez zaparć, z dobrą przemianą produktów spożytych. Suplementacja błonnikiem pomaga w odchudzaniu. Dlaczego? Błonnik kiedy trafia do żołądka lezy tam przez jakiś czas, pod wpływem wody bardzo zwiększa swoją objętość. Co powoduje poczucie sytości. Dlatego można kupić błonnik w postaci sypkiej a na opakowaniu przeczytasz ze należy go popić co najmniej szklanką wody na jakiś czas przed posiłkiem. Jeżeli żołądek bedzie pełny błonnika nie bedziesz juz miała ochoty na kolejne ciasteczko. wink Można kupić również płatki do mleka o podwyższonej zawartości błonnika. Wyglądają trochę jak pocięty karton ale w smaku nie są złe. smile

3

Spożywając codziennie przynajmniej jedną porcję pieczywa pełnoziarnistego lub grubej kaszy lub nasion roślin strączkowych zaspokaja się zapotrzebowanie organizmu na witaminy, składniki mineralne i błonnik. Otręby zawierają ogromne ilości błonnika bo są właściwie łuską zboża, którą się usuwa żeby wyprodukować białą mąkę. Ważne jest spożycie odpowiedniej ilości płynów, aby błonnik  w ogóle mógł zadziałać.

2

Moim zdaniem lepiej spożywać błonnik w postaci produktów najbogatszych w ten składnik, niż używać tabletek z błonnikiem. Takie produkty zawierają przecież też inne wartościowe dla organizmu składniki, np. witaminy z grupy B. Poza tym zwiększają objętość jedzenia i dają uczucie sytości na dłużej. Jeśli zje się błonnik w postaci suplementu, a później "kilogram słodyczy" to nie ma właściwie sensu bo sam suplement cudów nie uczyni.

1

Czy spożycie produktów pełnoziarnistych dostarcza odpowiedniej ilości błonnika pokarmowego? Zjadam codziennie chleb Graham, jakieś płatki do jogurtu albo otręby, czasem płatki owsiane z mlekiem. Nie jestem jednak pewna, czy to wystarczająca ilość. Podobno błonnik pomaga w odchudzaniu. Czy to prawda? Czy należy spożywać jeszcze dodatkowo jakieś suplementy z błonnikiem?


Powered by : Punbb - Polityka Prywatnosci