1 2013-03-02 23:44:08

Temat: Ropne wypryski na głowie i okropny świąd.

Witam.
Zacznę od tego, że mam przetłuszczającą się skórę głowy (od lat myję głowę codziennie, próbowałam "przetrzymać włosy"-nic to nie dawało). Od kilku miesięcy na mojej głowie pojawiły się ropne wypryski. Wcześniej miałam we włosach łuski przypominające ziarenka piasku. Myślałam, że to łupież tłusty. Stosowałam szampon na łupież tłusty z Pharmaceris, ale nie przyniosło to efektów. Wypryski na mojej głowie są różnej wielkości. Jedne większe, inne mniejsze. Bardzo swędzą. Gdy je rozdrapię wypływa z nich ropa. Kiedyś farbowałam włosy beż żadnego problemu, a od kwietnia zeszłego roku przechodzę okropne katusze przy farbowaniu. Czerwona skóra głowy, okropne pieczenie, nasilony świąd utrzymujący się do 2-3 tygodni po farbowaniu. Po ostatnim farbowaniu byłam zmuszona zażywać tabletki "Alerzina" ponieważ świąd był tak intensywny, że nie spałam nocami, a na czubku głowy było pełno ropnych wielkich pryszczy. Te większe się zagoiły, ale te które były przed farbowaniem są nadal. Głowa mocno swędzi. Stosuję odżywki i maski, ale nie wiążę wyprysków z tym faktem, ponieważ w.w kosmetyków używałam jeszcze zanim pojawił się problem, także są to raczej sprawdzone produkty. Czasami na dekolcie, bądź szyi pojawia mi się niewielka, swędząca wysypka. W mojej okolicy jest bardzo chlorowana woda-być może to też ma jakiś wpływ.
Proszę o pomoc.

2 2014-06-29 20:18:33

Odp: Ropne wypryski na głowie i okropny świąd.

Niestety fakt ,że stosujesz jakis kosmetyków od dłuższego czasu nie oznacza że to nie ich wina. Czasami nawet po długoczasowym stosowaniu dochodzi do wytworzenia reakcji alergicznej. I niestety każdy kontakt z tymi kosmetykami bedzie już powodował podrażnienia. Chyba nie obejdzie sie bez wizyty u dermatologa bo te kosmetyki czy też farba do włosów chyba tylko podrażniają to co sie już zrobiło. Poza tym jeśli przy drapaniu jest ropa znaczy że złapałaś jakąś bakterie i może lekarz zalecić antybiotyk. A póki co warto ograniczyc farbowanie i takie drażniące produkty bo one mogą powodować wtórne nadkażanie hmm Często przy swedzących krostach, gdy sie je rozdrapie dochodzi np. do nadkażenia grzybiczego. A na to już musi lekarz wypisać leki- samemu raczej nie da rady sie tego pozbyć.