1 2013-01-20 21:11:48

Temat: dieta dla mózgu

z tego co kojarzę, mózg zużywa bodajże 20 % energii, którą produkuje ciało. To całkiem sporo. wiadomo, że żeby mózg  dobrze funkcjonował potrzebuje odpowiedniego paliwa- czyli należy mu dostarczać w odpowiednich ilościach potrzebnych składników odżywczych, witamin i minerałów.  Stąd moje pytanie: jaka jest najlepsza dieta dla mózgu? jak powinno się wzbogacić dietę, aby służyła ona poprawie wydolności umysłowej? czy ktorąs z was interesowało takie zagadnienie?

2 2013-01-21 14:33:18

Odp: dieta dla mózgu

Mój mózg jest dziś kompetnie wyjałowiony, przydałoby mu się trochę witamin nie ukrywam!:/

3 2013-02-18 22:59:06

Odp: dieta dla mózgu

Jak dbać o mózg? Ach to proste! Wystarczy tylko odpowiednia ilość glukozy, przeciwutleniaczy, kwasów omega3, aminokwasów, witamin i mikroelementów Poza tym odpowiednia ilość ruchu- najlepiej na świeżym powietrzu (żeby dostarczyć mózgowi odpowiednia ilość tlenu), odpowiednia ilość snu i ćwiczenia umysłowe, żeby powstały nowe połączenia miedzy neuronami A tak trochę bardziej serio… paliwem dla naszego mózgu jest glukoza, która pozyskiwana jest z węglowodanów. lepiej jednak by były to węglowodany złożone (produkty pełnoziarniste, kasze, chleb razowy, płatki owsiane, jęczmienne), gdyż cukry proste (słodycze, białe pieczywo itd.) podnoszą poziom glukozy ale tylko na krótki czas. Poza tym obciążają trzustkę i nie są obojętne dla naszej wagi. Przygotowując posiłki pamiętać trzeba, że przy wzmożonym wysiłku umysłowym mózg zużywa więcej glukozy- warto więc np. przed egzaminem albo wyczerpującym psychicznie dniem w pracy przed wyjściem z domu zjeść musli- najlepiej samemu zmieszać płatki owsiane, ryżowe, jęczmienne (wtedy nie faszerujemy się dodawanym do gotowców cukrem i syropem glukozowo- fruktozowym), dodać suszone owoce lub orzechy (albo jedno i drugie), pestki słonecznika lub dyni smile

4 2013-02-19 21:07:45

Odp: dieta dla mózgu

Trzeba włączyć do diety orzechy włoskie- siedem dziennie- tyle wystarczy żeby odniosło to dobroczynny skutek dla naszego mózgu a nie odniosło niedobrego skutku dla naszej wagi orzechy świetnie wpływają na koncentrację i pamięć – w ogóle na sprawność umysłową. A to wszystko przez przeciwutleniacze, których jest w nich dużo- a o dobrym wpływie antyoksydantów na nasze zdrowie chyba nie muszę nikogo przekonywać. Poza tym orzechy włoskie zawierają cenny magnez i żelazo a także melatoninę, która pomaga kiedy mamy problemy ze snem. Poza orzechami warto jest tez jeść borówkę amerykańską- również ma właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Poza dobroczynnym działaniem na mózg mają też dobry wpływ na serce. Truskawki, jeżyny i maliny też są ok.

5 2013-02-19 21:08:49

Odp: dieta dla mózgu

Aaaa.. ja bym dodała jeszcze, że mózg lubi kwasy omega3 i dlatego kilka razy w tygodniu (2-3) dobrze jest jeść rybki. Polecane są dorsz, łosoś, tuńczyk, makrela. Jeśli jednak ktoś nie znosi ryb (dziwne ale są tacy ludzie to można czerpać omega 3 z oleju lnianego, w którym jest ich dużo. Można go dodawać np. do sałatek. Poza tym olej ten zawiera lecytynę, która ma dobroczynny wpływ na naszą pamięć. Lecytynę zawierają też warzywa strączkowe- fasola, groch, soja, cieciorka, soczewica. Poza tym znajdziemy w nich magnez i witaminy z grupy B, co wpływa nie tylko korzystnie na nasze zdrowie i na nasze samopoczucie. I warto jeść awokado- też ma kwasy omega 3, mnóstwo witamin i jest pyszne

6 2013-04-11 15:06:29

Odp: dieta dla mózgu

Ja też polecam zażywanie kwasów omega 3, gdyż nie tylko wpływają na rozwój mózgu,(szczególnie u naszych pociech), ale też zwiększają odporność podczas sezonu grypowego. moje dzieci nie lubią niestety ryb i muszę im przemycać te kwasy pod postacią suplementów. Ostatnio trafiłam na fajna stronkę ProduktyOmega3.pl, gdzie jest nawet zamieszczony ranking najlepszych produktów. Jest tam tez sporo ciekawych artykułów i porad odnośnie uzupełniania swej diety w te przydatne substancje.

7 2014-07-01 10:41:26

Odp: dieta dla mózgu

Dieta dla mózgu- wbrew pozorom wcale nie jest nisko tłuszczowa czy coś. Mózg potrzebuje całkiem sporo kalorycznych produktów -ważne jest ich pochodzenie i to co poza kaloriami ze soba przynoszą. Zdrowe są wielonienasycone tłuszcze roślinne- oliwa z oliwek, olej z pestek winogron, olej ryżowy, olej kokosowy. Orzechy- mimo że wysoko kaloryczne niosą ze soba również sporo nienasyconych tłuszczów a oprócz tego mase witamin- i sprzyjaja odchudzaniu. Ryby- najlepiej morskie i wcale nie te chude- makrela, łosoś, tuńczyk itp. Owoce i warzywa- źródło błonnika oczyszczającego organizm oraz pozostałych witamin (rozpuszczalnych w wodzie). Nabiał, chude mięso- mleko, joburty, sery o niskiej zawartości tłuszczu, cielecina, kurszak, królik.

8 2014-09-05 16:33:37

Odp: dieta dla mózgu

Należy jeść przede wszystkim ryby, które są bogate w kwasy omega 3, orzechy, bo pobudzają pracę mózgu, ciemne pieczywo z nasionami oraz kasze, jajka, które są bogate w tzw. prekursory acetycholiny, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego m.in. za zapamiętywanie słów, rośliny strączkowe, mięso (duszone lub gotowane) i owoce morza. Uważaj na kawę –bardzo szybko wypłukuje magnez, który zwiększa zdolność do zapamiętywania informacji.

9 2014-09-18 23:09:54

Odp: dieta dla mózgu

Aby wspomagać pracę mózgu należy spożywać produkty bogate w kwasy OMEGA-3 i OMEGA-6. Znajdziemy je chociażby w orzechach.
Kwasy OMEGA zawiera też siemię lniane, z którego możemy pozyskiwać olej.

10 2017-09-22 13:50:54

Odp: dieta dla mózgu

przede wszystkim jedzenie ryb i orzechow, poniewaz na orzechy jestem uczulona a za rybami nie przepadam stosuje oeparol i pije kakao. nie dosc ze moj mozg dziala jak powinien to jeszcze oeparol wzmocnil moje wlosy i zadbal o skore smile