1 2012-07-12 16:15:28

Temat: Biegunka poantybiotykowa

Właśnie przeszłam kurację antybiotykową. Już w trakcie jej stosowania dopadały mnie biegunki. Nawet po odstawieniu antybiotyku nie ustąpiły. Czy to są one spowodowane działaniem antybiotyku? Jak mogę im zaradzić?

2 2012-07-12 16:49:04

Odp: Biegunka poantybiotykowa

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyną biegunek jest kuracja antybiotykowa. To dosyć częsta przypadłość. W naszym układzie pokarmowym żyje mnóstwo tzw. "dobrych" bakterii. Są one odpowiedzialne za wspomaganie trawienia i korzystny wpływ na odporność. Niestety, w wyniku stosowania antybiotyku większość flory bakteryjnej, w tym także tej "dobrej", zostaje zniszczona lub uszkodzona. Oczywiście wpływa to na funkcjonowanie układu pokarmowego. Taka sytuacja sprzyja również rozwojowi niektórych drobnoustrojów, które zaczynają się gwałtownie namnażać w naszym jelicie. Najczęściej są to bakterie Clostridium difficile, a w wyniku ich ataku rozwija się biegunka poantybiotykowa, która może się pojawić w trakcie antybiotykoterapii lub nawet 2 miesiące później. Zwykle zaczyna się ona od bólu brzucha, następnie pojawia się biegunka, która może być niebezpieczna przez dłuższy czas - może prowadzić do odwodnienia organizmu. Chorobie tej można zapobiec, stosując probiotyki, takie jak acidolac. Najczęściej to wystarcza. Jeśli probiotyk nie wystarcza, stosuje się leki na biegunkę. Można także zmienić antybiotyk, który ją wywołuje.
Ale jeżeli objawy się nasilają, wtedy należy wykonać badania na obecność bakterii. Jeżeli badania wykażą ich obecność, konieczna jest antybiotykoterapia lekami z innej grupy - takich, które je zwalczą.

3 2017-01-31 16:20:15

Odp: Biegunka poantybiotykowa

to na pewno w wyniku zaburzenia flory jelit- z antybiotykiem zawsze należy stosować probiotyk i około 2 tygodni jeszcze po zaprzestaniu kuracji, żeby przywrócić prawidłową mikroflorę. Z doświadczenia mogę polecić provag- u mnie zapobiega on zarówno problemom jelitowym , jak i ginekologicznym , z tym że stosuję go od pierwszego dnia brania antybiotyku , oraz jeszcze po zakończeniu kuracji .

4 2017-02-01 07:23:05

Odp: Biegunka poantybiotykowa

nie lubie biegunki
nienawidze nawet

5 2017-03-20 17:33:28

Odp: Biegunka poantybiotykowa

to prawda co do provagu- dla nas kobiet jest najodpowiedniejszy- chroni zarówno przewód pokarmowy  oraz drogi moczowo-płciowe.Sama stosuję go zawsze z antybiotykiem i do 2 tygodni po zakończeniu kuracji i jak do tej pory grzybica omija mnie szerokim łukiem.

6 2017-08-21 16:59:37

Odp: Biegunka poantybiotykowa

Wraz z rozpoczęciem kuracji antybiotykowej trzeba zadbać o naturalną florę bakteryjną. Najlepiej dostarczyć ją do organizmu gotowymi suplementami diety w formie kapsułek lub proszku do rozpuszczenia.

Nowsze preparaty oprócz odpowiednich mikroorganizmów zawierają tzw. prebiotyk, najczęściej inulinę, która stanowi pożywkę dla bakterii.

Pozdrawiam, doradca Magnetoplag.

7 2017-08-22 06:13:00

Odp: Biegunka poantybiotykowa

Współczuję tejm biegunki. W ogóle żeby szybciej się pozbyć choroby warto robić inhalacje,. Dobre inhalatory są w diagnosis i są chyba dostępne w każdej aptece stacjonarnej.